rujna 27, 2012

Da li je opsesivna kupovina bolest?

Da li je kompulsivna kupovina stvari za koje nemate ni novca ni potrebe bolest? Naučnici misle da jeste.
 
Nedavno je čak otkriven i lijek protiv kupoholizma koji se inače koristi u liječenju Alchajmerove bolesti. Dakle, to što neke osobe mogu sebe da dovedu do bankrota, jeste psihički poremećaj.

Međutim, pošto ne izaziva fizičku degradaciju i ima relativno pozitivne posljedice po ukupan izgled osobe, može da prođe potpuno nezapaženo.

Upravo tu leži prava opasnost kupoholizma. Podložne su mu uglavnom mlađe žene, budući da su njihove majke bile naviknute na štednju.

To su dame koje ne prepoznaju razliku između „želje“ i „potrebe“ i koje žele da kupovinom postignu samopoštovanje.

One, pri tom, žive u poricanju – ne samo da troše, nego i da kupuju bespotrebne stvari.

Prema jednom istraživanju sprovedenom u Americi, žene „trošadžijke“ čak 60 odsto novca daju na garderobu, a nedjeljno u kupovini potroše više od 38 sati.

Neke, koje su prepoznale svoj porok, dale bi sve da riješe problem, ali ne uspijevaju u tome bez stručne pomoći. One osjećaju da gube kontrolu i proždire ih osjećaj krivice zbog toga što trošku obično ne izlažu samo sebe, nego i svoje najbliže.

„Počelo je u mojim ranim tinejdžerskim godinama kada sam kupila jarko ružičasti ruž i crni ajlajner. Prvu brendiranu haljinu kupila sam nedugo potom kada sam napunila 16 godina“, kaže jedna kupoholičarka. Ona je čak otvorila butik, kako bi udovoljila svojoj strasti prema modi, ali to nije bilo dovoljno.

„Sada radim od kuće i internet je postao moj najbolji prijatelj. Ako sam neraspoložena, ulazak u neku online trgovinu popravlja stvari. Pošto još nisam izgubila kilažu od trudnoće, uzimam stvari koje su nekoliko brojeva manje u nadi da će me motivisati da smršam. To je još opasnije“, kaže ona.

Nadamo se da će pilula zaista djelovati kod osoba koje imaju sličnu životnu priču. Vrijedi sačekati još istraživanja.

Nema komentara:

Objavi komentar